Museumbeveiliging (OGRI)
Opleiding | 3 dagen
Museumbeveiliging
Meer dan 20 jaar ervaring in veiligheidszorg in de cultureel erfgoed sector is samengekomen in ArtSecure, een specialistische afdeling met expertise op het gebied van museumbeveiliging binnen SoSecure. Al in 2002 werd in exclusieve samenwerking met het Rijksmuseum Amsterdam en het Van Gogh Museum voor de museale sector de gastvrije proactieve beveiligingsmethodiek ontwikkeld.
Onder de naam OGRI (Observeren Gedragsherkenning Risicoanalyse en Interventie) werden er tientallen museumbeveiligers ingewijd in deze proactieve beveiligingsvisie en gastheerschap. De OGRI methodiek is binnen de Nederlandse musea een vast begrip geworden en is doorontwikkeld naar een compleet pakket van proactieve veiligheid volgens de methodiek Predictive Profiling
Predictive Profiling is een proactieve beveiligingsmethodiek om een mogelijk crimineel of terroristische actie al in een vroeg stadium te ontdekken en te categoriseren, gebaseerd op de analyse van waargenomen (afwijkend) gedrag, een situatie en/of voorwerpen.
Wilt u advies op maat?
Vul dan het inschrijfformulier in en wij nemen contact met u op.
Dag 1
- Inzicht krijgen in proactief museumbeveiligen;
- Bewustwording van de proactieve beveiligingsmethodiek;
- Commitment aan de proactieve beveiligingsmethodiek;
- Mindset verandering;
- Methodiek proactieve beveiliging aanleren;
- Herkennen van afwijkend gedrag;
- Klantvriendelijk en klantgericht handelen.
Dag 2
- Red Teaming in praktijk (ervaren wat afwijkend gedrag met je doet)
- Betrapt gedrag
- Spotlight effect
- Security Questioning
Dag 3
- Controlled Cognitive Engagement (CCE) * N I E U W *
- Klantvriendelijk gesprek voeren met de museumbezoeker
- Door vragen te stellen, achter intenties komen;
- Gedrag en houding;
- Spiegeleffect (hoe ziet de museumbezoeker u).
Wilt u informatie over museumbeveiliging?
Neemt u dan contact met ons op.
De OGRI-methodiek staat voor Observatie, Gedragsherkenning, Risicoanalyse en Interventie en is ontwikkeld in nauwe samenwerking met professionals uit de beveiliging van de Cultuur- en Erfgoedsector. De opleiding is gericht op de menselijke factor in beveiliging, waarbij een aantal technieken, zoals het herkennen van afwijkend gedrag en gastheerschap voor museumbeveiligers zijn doorontwikkeld.
U leert door middel van klantvriendelijke interventies criminele activiteiten al in de voorbereidende fase te herkennen. Hierdoor wordt u in staat gesteld te anticiperen op het afwijkende gedrag en incidenten te voorkomen.
Uw bezoekers gaan de beveiligingsmaatregelen niet als last maar als service ervaren.
OGRI-opleidingen ook voor kleinere musea
Veel kleinere musea vertrouwen op de inzet van vrijwilligers of een klein aantal beveiligers. Ook voor deze musea organiseren wij regelmatig trainingen, die passen binnen de budgetten en mogelijkheden.
Vraag hier uw informatie op.
Wilt u weten wat SoSecure voor u kan betekenen? Vul u dan het informatieformulier in en wij nemen dan contact met u op.
De opleiding proactieve museumbeveiliging is bestemd voor:
- Publieksmedewerkers musea
- Museumbeveiligers
- Medewerkers service & veiligheid
- Gastheren en Gast vrouwen
- Collectiemedewerkers
- Museum supposten
- Medewerkers werkzaam in de cultureel erfgoed sector
- Receptiemedewerkers
Hospitality is Key !
De driedaagse opleiding proactieve en klantvriendelijke museumbeveiliging volgens de OGRI methodiek kost € 1.495,- per persoon.
Na de opleiding ontvangen de cursisten een certificaat.
De driedaagse opleiding proactieve en klantvriendelijke museumbeveiliging is een dagopleiding van 09.00 uur tot en met 16.00 uur.
Uiteraard kunnen wij ook op de dagen dat het museum gesloten is de opleiding inplannen.
Voor het optimale leerrendement trainen wij uw medewerkers in het eigen museum.
Interesse gewekt?
Bel gerust voor een vrijblijvend gesprek.
De opleiding museumbeveiliging zal door Leen van der Plas gegeven worden. Hij heeft in samenwerking met het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum medio 2006 speciaal voor de Nederlandse musea deze proactieve beveiligingsmethodiek ontwikkeld .
Door klantvriendelijke beveiliging te introduceren ervaren de museum bezoeker de beveiliging als servicegerichte dienstverlening.
Meer weten over de docent Klik HIER